Välkommen till STEG-konferens 2025
Hur kan egenvårdsintyget skapa nya möjligheter och stärka samarbetet mellan primärvård och äldreomsorg gällande stöd till äldre personer?
Delta i en inspirerande eftermiddag där vi presenterar insikter och resultat från STEG-projektet – ett forsknings- och utvecklingsprojekt som bedrivits 2022 – 2024 tillsammans med personal från kommunens biståndsenheter, hemtjänst och primärvård. Vi kommer bland annat berätta om:
- I vilket utsträckning egenvårdsintyget används i Region Stockholm
- Hur involverad personal uppfattar arbetet med att stödja äldres egenvård med hjälp av egenvårdsintyg
- Vad som är viktigt för äldre personer för att vilja ta emot stöd till egenvård från hemtjänsten
- Vad som är viktigt för en välfungerande samverkan kring att stödja äldre personers egenvård
Vi bjuder också på fika och nätverkande mingel! Konferensen riktar sig till chefer och personal inom kommun och region som arbetar med egenvårdsintyg, samt andra personer som är intresserade av frågan.
————————————————————————————————-
PROGRAM (ladda ner programmet här)
12.30 Registreringen öppnar
13.00 Välkomna!
o Introduktion till egenvård och STEG-projektet
o Resultat från STEGs delprojekt:
▪ Kartläggning av egenvårdsintyg i Stockholm
▪ Lokala utvecklingsarbeten i STEG
o Fika med möjlighet till dialog med forskare och medverkande verksamheter
o Resultat från STEGs delprojekt:
▪ Professionernas syn på samverkan kring egenvård
▪ Äldre personers erfarenheter av stöd från hälso- och sjukvård och hemtjänst
o Paneldiskussion
16.00 Avslut
——————————————————————————————————
🗓 Datum och tid
2 april 2025, kl. 13.00–16.00
📍 Plats
Clarion Hotel Stockholm, Ringvägen 98 (T-bana Skanstull). Digitalt deltagande är tyvärr ej möjligt.
🎟 Kostnadsfritt att delta
Observera att anmälan är bindande eftersom det är begränsat antal platser. Bokad plats kan vid behov överlåtas till annan kollega.
Konferensen är fullbokad!
(Vill då stå på reservplats? Se nedan hur du anmäler dig.)
Konferensprogram kommer i början av 2025.
Vi ser fram emot att träffa dig!